Tuesday, February 12, 2008


معرفي فيلم
نام فيلم:4 ماه، 3 هفته و 2 روز / 4luni, 3 saptamani si 2 zile /2007
كارگردان: کریستین مونگیو
بازيگران: آناماریا مارینکا، لورا واسیلیو،، ولاد ایوانف، الکساندرا پوتوچن

داستان فيلم از صبح يك روز در سال 1987 در روماني، آغاز مي‌شود و در پايان همان روز به انتها مي‌‌رسد. دانشجويي به‌نام اوتيليا قرار است به هم‌اتاقي خود گابيتا در سقط جنين غيرقانوني كمك كند. ديكتاتوري حاكم بر روماني از سال 1963 سقط جنين را غيرقانوني اعلام كرده بود و هركس كه در اين‌كار دست داشت به زندان محكوم مي‌شد. اوتيليا و گابيتا با مردي به‌نام «ببه» قرار مي‌گذارند كه اين‌كار را در هتلي انجام دهد اما پس از ملاقات ببه مبلغ بيشتر از آنچه تهيه شده را مي‌خواهد و ...
اضطراب و ترس اوتيليا در خيابان، هتل، اتوبوس و ... لحظه لحظه همراه تماشاگر است.
اين فيلم برنده نخل طلاي جشنواره كن 2007 است.

سفري در فضاي ترس و وحشت




Saturday, February 02, 2008


معرفي فيلم

نام فيلم:جونو /Juno /2007
كارگردان: جيسون ريتمن
بازيگران: الن پيج، مايكل كرا، جنيفر گارنر، جيسون بيت‌من

«جونو» زندگي و مشكلات نوجوانان جهان غرب را در قالب يك كمدي كمي تلخ نمايش مي‌دهد. يك دختر شانزده ساله با نام جونو، باردار مي‌شود و مي‌خواهد بچه را پس از تولد به خانواده‌اي بسپارد. نوع برخورد نوجوان فيلم با مشكل به‌وجود آمده و واكنش اطرافيان با آنچه در جامعه و فرهنگ ما رواج دارد بسيار متفاوت است. اما اين تفاوت تماشاگر را از داستان فيلم دور نمي‌كند و حتي پايان كمي دور از انتظار فيلم به نظر واقعي مي‌آيد؛ نوع ديگري از نگاه به مشكلات و روابط.
بازي فوق‌العاده الن پيج كه قبلا هم در فيلم Hard candy آن را به اثبات رسانده بود جذابيت فيلم را بيشتر مي‌كند. جونو در چهار رشته كانديداي اسكار امسال است و الن پيج نامزد بهترين هنرپيشه نقش اول زن است.

يك كمدي اسكروبال