Tuesday, December 26, 2006


معرفي فيلم

نام فيلم: بلندى ها/ Heights/2004
كارگردان: كريس ترى يو
بازيگران: گلن كلوز، اليزابت بَنكس، جيمز مرسدن، جس بردفورد، جورج سگال

در زندگي همه ما درهايي وجود داشته‌اند كه هيچ‌وقت بازشان نكرديم. يا اهميتي براي ما نداشته‌اند يا از رويارويي با اتفاقاتي كه ممكن است در پشت در به انتظارمان باشند ترسيده‌ايم .تا اينكه در زماني كوتاه با يك اتفاق ساده كساني وارد زندگيمان مي‌شوند كه با بودنشان، شهامت باز كردن در را به ما مي‌دهند و در باز مي‌شود.
بلندي‌ها، يك درام عاشقانه‌ي فوق العاده است. متكي بر روابط اجتماعي، كه ساعاتي از زندگي پنج شخصيت اصلي فيلم كه مناسبات مشتركي را با هم دارند، در طي يك روز بازگو مي‌كند.
ايزابل، كه عكاس است، به همراه نامزدش جاناتان، كه مشاور حقوقيست. دايان، مادر ايزابل، كه هنرپيشه و كارگردان معروف تئاتر است. آلك، كه همسايه ايزابل و هنرپيشه تازه كاري است و پيتر، كه روزنامه نگار است .
پنج انساني كه از كنار هم مي‌گذرند بدون آنكه بدانند تا ساعاتي بعد به اجبار كنار هم، درهاي بسته‌اي را باز خواهند كرد كه باورهاي ذهنيشان را مي‌شكند و آنها را وادار به دوباره انديشيدن مي‌كند.

دنياي دروني شخصيت‌هاي فيلم تا چند ساعت پس از پايان فيلم نيز همراه مخاطب مي‌ماند، تا آنجايي كه، نا خواسته درهاي زندگيش را پر رنگ‌تر مي‌بيند.




Monday, December 04, 2006


معرفي فيلم

نام فيلم: افسانه‌هاي پاييز/ Legends of the Fall / 1994
كارگردان: ادوارد زویک
بازيگران: آنتونی هاپکینز، براد پيت، جولیا اورماند، آیدان کویین

بعضی ندای درونشان را به وضوح می شنوند و زندگی آنها بر اساس همین شنیده‌ها پي ریزی می شود. چنین افرادی سرانجام یا مجنون می شوند یا تبدیل به یک افسانه " از ديالوگ‌هاي فيلم "

افسانه‌هاي پاييز، روايت گر زندگي كلنل لادلو و سه پسرش است. سه پسر رابطه برادرانه خوبي با هم دارند كه با آمدن نامزد برادر كوچكتر اين رابطه محك مي‌خورد و با شروع جنگ، زندگي آرام و صميمي آنها دستخوش حوادث تلخي مي‌شود.
افسانه‌های پاييز فیلم جذاب و تاثیر گذاریست. هر چند كه گاهي دليل عكس العمل شخصيت‌ها، مشخص نيست اما داستان فیلم، این قابلیت را دارد که هر کدام از شخصیت‌ها را به عنوان شخصیت اصلی انتخاب كنيم و تا آخر با آنها باشيم.
در اين فيلم جولیا اورماند، در نقش سوزانا نامزد برادر كوچكتر بازيش تاثير گذار است و براد پيت در نقش تريستان پسر دوم و سركش خانواده كه دنباله‌روي نداي درونش است هم به خوبي از عهده نقشش برآمده است.

مدير فيلمبرداري اين فيلم تنها اسكاري اين فيلم است كه با به تصوير كشيدن زيباي نماهاي پاييزي و نشان دادن چهار فصل مزارع و صحنه‌های جنگ، اين جايزه را از آن خود كرده است.