Saturday, October 28, 2006


معرفي فيلم
نام فيلم: Hard Candy / 2005
كارگردان: ديويد اسليد
بازيگران: پاتريك ويلسون، الن پيج
Strangers should Never Talk to Little Girl



نام فيلم از يك اصطلاح عاميانه در دنياي اينترنت كه براي دختربچه‌ها استفاده مي‌شود برگرفته شده و داستان فيلم در مورد دختري چهارده ساله به‌نام هي‌لي است كه از طريق چت با عكاس سي و دو ساله‌اي به نام جف، آشنا مي‌شود و در يك كافي شاپ با هم قرار ملاقات مي‌گذارند.
فيلم يك درام روانشناسي با بازي فوق‌العاده الن پيج و پاتريك ويلسون است كه از ابتدا تا به آخر تماشاگر را روي صندلي ميخكوب مي‌كند و باور بسياري از كارهاي هي‌لي تا پايان فيلم همچنان غيرممكن است.




Sunday, October 22, 2006




معرفي فيلم

نام فيلم :The Sea Inside/ درياي درون/2004
كارگردان: الخاندرو آمنابار
بازيگران: خاوير باردم، بلن روئدا، لولادونانس، ديورا و سلسويوگالو

درياي درون بر گرفته از داستان واقعي ملوان جواني است به نام رامون که در سن ۲۶ سالگی بر اثر شيرجه زدن در آب کم عمق براي 29 سال از گردن به پايين فلج مي‌شود و در اين مدت تلاش مي‌كند تا از راه قانوني و مراجعه به مراكز قضايي به زندگيش پايان دهد. از ديد رامون، دوست او كسي است كه به آرزوهايش احترام بگذارد و كسي كه براي پايان دادن به زندگيش كمكش كند عاشق واقعي اوست ...

پروازِ خيالي رامون از روي تخت ِ هميشگي و گذر از پنجره و رسيدن به دريا... ياصحنه‌هايي كه با موسيقي زيبا و شاعرانه‌اي كه از راديو براي رامون پخش مي‌شود، همزمان تماشاگر را به مقايسه و دادن حق انتخاب به آزاد بودن رامون، براي تصميمش وا مي‌دارد.


اين فيلم برنده اسكار بهترين فيلم خارجي در سال 2005 و برنده جايزه گلدن گلوب و برنده ساليانه فيلم گويا در اسپانيا بوده است.




Wednesday, October 18, 2006




معرفي نمايش

نام نمايش: ماه در آب
كارگردان و نويسنده : محمد يعقوبي
بازيگران: ناهيد مسلمي، آيدا كيخايي، علي سرابي، فهيمه امن‌زاده، سعيد چنگيزيان، اميرحسين حسيني، رژين صدرزاده
محل اجرا: سالن سايه، مجموعه تئاتر شهر
مدت اجرا: 90 دقيقه

ماه در آب شايد حكايت تك‌تك آدم‌هايي كه توي سالن نشسته بودن و با صداي زخمه‌هاي تار به ياد تجربه‌هاشون مي‌افتادن باشه، حكايت من، حكايت تو و حرف‌هاي نگفته و نشنيده‌اي كه با شنیده ‌شدن صدای ذهن بازیگران به فكر مي‌افتي كه تا حالا چند بار توي اين موقعيت فرار از مخاطب و خلوت كردن با خيالاتت غافلگير شدي.

هميشه كساني هستن كه مي‌رن و كساني كه مي‌مونن، مي‌مونن و با نگه داشتن خاطراتشون براي حفظ اعتقاداتشون مي‌جنگن، شايد آي‌سودا هم به دسته دوم تعلق داشته باشه، زني كه براي نگه داشتن دختر ده ساله‌اش با همسر سابقش كه تن به مهاجرت داده واز همه دلبستگي‌هاش فرار كرده وارد جنگ شده، جنگ با گذشته‌اش و تصوير ماه در آب.

و‌ آن‌هایی که به تصویر ماه
از کنار هم می‌گذريم
نگاهی به نمايش 'ماه در آب'
ماه در آب